Salgstræning, salgskurser

Salgstræning

Når vi her præsenterer indholdet af nogle af vore udviklingsprogrammer, må formuleringerne ikke opfattes som endelige. Husk på, vi tilpasser det enkelte forløb til det, der er relevant for organisationen og deltagerne. Under alle omstændigheder vil der være en stor og relevant deltagerinvolvering. Typisk ser programmerne nogenlunde således ud:

-------------------------------------------------------------------------------

Det gennemførende salg trin 1

Afholdes over 2 dage

Indhold:

  • De rigtige holdninger danner 80% af grundlaget for succes. Vi ser på successælgerens holdninger som også kan blive dine
  • Derfor køber kunden - og kun derfor
  • Kommunikationen i salget
  • En formel og fremgangsmåde der bringer dig flere ordrer, hvis du altså anvender den
  • Spørgeteknik. Anvendelsen af initia's spørgepyramide hjælper dig frem mod ordren
  • Forskellige kundetyper og hvordan man samarbejder med dem

-------------------------------------------------------------------------------

Det gennemførende salg trin 2

Afholdes over 2 dage

Indhold:

  • Den vigtige forberedelse af mødet med kunden
  • Kontaktetablering. Canvassing
  • Mødet med kunden og den overbevisende produktpræsentation
  • Håndtering af kundens indvendinger. Gør du sådan, opdager du, at kundens indvendinger oftest ikke er nogen barriere. Tværtimod
  • Præsenter prisen sådan - og kunden finder den mindre væsentlig
  • Afslutningsteknik
  • Relationsopbygning

-------------------------------------------------------------------------------

Det gennemførende salg trin 3

"Den komplekse og langstrakte salgsproces"

Afholdes over 1 1/2 dag med udgangspunkt i bearbejdning af egne salgs- og kundesituationer

Indhold:

  • Sådan lægger man en strategi for, hvordan man kommer ind til den potentielle kunde
  • Det magiske EBF og hvordan du udvikler det og anvender det til at bringe dig op foran kunden
  • Den operationelle plan for kundebearbejdningen
  • Sådan finder du frem til, hvem der har indflydelse på beslutningerne i kundevirksomheden, og hvem det er, der til syvende og sidst træffer beslutningen
  • Forskellige roller der spilles i kundevirksomheden
  • Konkurrenterne og konkurrencen fra det interne og eksterne miljø

-------------------------------------------------------------------------------

Salg gennem telefonen

Afholdes over 1 1/2 dag

Indhold:

  • Telefonen - ven eller fjende
  • Konverter frygt til lyst
  • Kommunikationen gennem telefonen. Anvendelsen af stemmen og nonverbale signaler
  • Samtaleteknik og samtalestyring. Det vigtige er ikke, hvad du siger, men hvordan kunden opfatter det, du siger
  • Emnesøgning, canvass og aftaleetablering ved hjælp af telefonen
  • Planlægning af samtaler. Udarbejdelse af telemanuskripter
  • Præsenter på en effektiv måde hvad det er, du vil opnå med samtalen
  • De mest almindelige indvendinger og hvordan de behandles
  • Sådan kommer du i kontakt med den rigtige person
  • Telefonsalgets faldgrubber
  • Så prøver du selv i praksis